E-Ticarette Ambalaj Tasarımı İçin 4 İpucu
TC Ticaret Bakanlığı’nın 2022 yılının ilk 6 ayına ilişkin yayınladığı rapora göre Türkiye’nin e-ticaret hacmi geçen yılın aynı dönemine göre %116 artış gösteriyor. Sürekli büyüyen ve gelişen online alışveriş akımına özel Tasarist Kreatif Yöneticisi Musa Çelik, marka bilinirliğinden müşteri deneyimine kadar markalaşma yolunda ambalaj tasarımı ile iyileştirilebilecek birçok bahisin ipuçlarını veriyor.
Günümüz tüketicilerinin satın alma alışkanlıkları sürekli değişmektedir. Son yıllarda açıklanan verilere göre tüketicilerin özellikle tasarruf yolu olarak internetten alışverişe daha yatkın olduğu biliniyor. Geçen yılın aynı dönemine göre %116 artan e-ticaret hacmi ve %38 artışla 2 milyar 295 milyona ulaşan sipariş adedi ilk 6 aylık raporda paylaşıldı. TC Ticaret Bakanlığı’nın 2022 yılı. Tasarist Kreatif Müdürü Musa Çelik, “Özellikle online alışverişte ürünün her zaman ambalajdan daha önemli olduğu düşünülür. Ancak ambalaj tasarımı, doğru uygulandığında yeniden satın almayı teşvik etme ve müşteri portföyünü geliştirme gücüne sahiptir. Bu nedenle, günümüzde markalar için farklılaşma her zamankinden daha önemli.” yorumlarda var
Markalaşma Yolunda E-Ticaret İçin Ambalaj Tasarım İpuçları
Satışın ötesinde prestij ve farkındalık için daha fazla zaman ve emek harcayan markalar her zaman bir adım öndedir. Tüketicinin eserle ilk temasının rafta veya internet üzerinden teslim edildiğinde ambalajı olduğunu göz önünde bulundurmak gerekir. Tasarist Kreatif Müdürü Musa Çelik, harika online alışveriş deneyimleri yaratmak isteyen markalar için mutlu tüketicilerden gerçek ve olumlu geri dönüşler sağlayabilecek bazı tasarım ipuçlarını paylaşıyor.
1. Ambalaj, marka bilinirliğini güçlendirir. Ambalaj tasarımı, tüketicinin ürünle teması satın aldıktan sonra olacağı için özellikle online alışverişlerde marka bilinirliğini artırmaktadır. 2019 yılında yapılan bir araştırma, dengeli bir marka kimliği sunan şirketlerin %66’sının satışlarını artırdığını açıkça gösterdi. Tanınması kolay ama aynı zamanda güçlü bir görsel kimlik için çaba göstermeliyiz. Rekabetin yoğun olduğu bir pazarda, akılda kalan ambalajlar tüketici için ön plana çıkacaktır.
2. Gelişmiş müşteri deneyimi bağlar oluşturur. Belki de benzer bir işten binlerce alternatifin olduğu şubenizde, eserin tüketici ile temasa geçmenin verdiği duygusal haz, yeniden satın almayı sağlayacak değerli bir unsurdur. Bu nedenle ambalajın AR gibi yapay zeka teknolojileri ile etkinleştirilmesi tüketicinin marka ile etkileşimini artırmaktadır. Dijital bir çağda yaşadığımızı unutmadan, tüketiciye takipçileriyle paylaşabileceği bir deneyim kazanma perspektifinden bakarsak işimiz daha kolay olabilir.
3. Sadakat için de değerleri paylaşın. Araştırmaların büyük çoğunluğu, duygusal bağlılığın rasyonel bağlılığa ağır bastığını gösteriyor. Bu, tüketicilerin markalara kendi pahasına ve inançlarıyla uyumlu olup olmadıklarına göre değer verdiği anlamına gelir. Özellikle Türkiye’de tüketiciler kendi imkanlarıyla benimsemezler ancak müşteri oldukları markaları hemen kaldırma potansiyeline sahiptirler. Bu nedenle gerçek hedef kitleyi belirledikten sonra maliyetli ve toplumsal bilinçlerini analiz etmek ortak değerlere sahip olduğunuzu göstermek açısından çok değerli.
4. Gerçek boyutlandırma tüketicinin dikkatini çeker. %10 yapay ve %90 boşluk içeren bir paketin hem estetik hem de çevre açısından ne kadar kötü göründüğünü biliyoruz. Gerçek boyutlandırma öyle bir noktaya geldi ki, yeni nesil son derece bilinçli tüketiciler bunun israf olduğunu düşünüyor. İşin biçimine, kırılganlığına ve tabii ki boyutuna değer verdikten sonra, başarılı bir müşteri deneyimi sağlamak için boyutlandırmaya da değer vermek gerekir. Bu sayede nakliye maliyetlerini düşürebilir, daha iyi savunma sağlayabilir ve hassas bir marka olduğunuzu gösterebilirsiniz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı